KITA ADALAH KITA

Followers

Monday, August 23, 2010

perhimpunan rasmi 23 ogos 2010

Hari ini perhimpunan rasmi, pengetua tak ada..yang ada cuma GPK 1, GPK Hem dan GPK Koku. Aku tertarik dengan ucapan GPK Ko ku berkenaan dengan pelajar hari ini lebih suka bersenang-senang dahulu, bersusah-susah kemudian. Pelajar hari ini suka kepada yg mudah dan senang tak payah nak fikir banyak2. Masa aku sekolah dulu, guru sering menasihati bersusah-suah dahulu dan bersenang2 kemudian. Mungkin kerana itu ramai di antara kami menjadi...sebab terpaksa bersusah payah utnuk berjaya dalam hidup. Jika dahulu, gagal paper matematik tak layak masuk tingkatan 4, sapa yang nak sekolah terpaksa mengulang semula ke tingkatan 3 samada sekolah kerajaan atau swasta. Bagi yang mempunyai motivasi tinggi sanggup mengulang semula bagi yang tak nak semkolah kalau perempuan ada yang ebrkahwin atau berkerja.

Sebab tu ada di atara rakan sebaya aku yang dah bercucu berbanding dengan aku yang kahwin lambat. Apa pun aku bersyukur sebab berjaya menjadi guru berkat kesabaran dan menerima segala dugaan...BAHAGIA SESUDAH DERITA

No comments: